14 września br. (czwartek) w sali 203 Urzędu Miejskiego w Tucholi odbędą się kolejno dwa spotkania dla mieszkańców dotyczące szkód, jakie powstały w sierpniowej nawałnicy.
W pierwszym, o godz. 11:00, wezmą udział przedstawiciele Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Tucholi. Na spotkaniu omówione zostaną sprawy związane z wydaniem zakazu użytkowania obiektów budowlanych na terenie gminy Tuchola.
Z kolei godzinę później, o 12:00, starosta tucholski organizuje spotkanie z właścicielami lasów w celu omówienia postępowania przy ubieganiu się o środki z funduszu leśnego na uporządkowanie powierzchni leśnej zdewastowanej w wyniku nawałnicy „w ramach kształtowania bezpieczeństwa publicznego”.
Poniżej zamieszczamy szczegółowy komunikat starosty tucholskiego.
W a ż n e !
Starosta tucholski sprawujący nadzór nad gospodarką leśną w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa na terenie powiatu tucholskiego informuje, że Dyrektor Generalny Lasów Państwowych decyzją nr 217/2017 z dnia 24 sierpnia 2017r. przeznaczył środki finansowe związane z funduszem leśnym na likwidację zagrożenia dla bezpieczeństwa publicznego, w tym zagrożenia pożarowego, związanego z lasami zdewastowanymi w wyniku działania żywiołu w sierpniu 2017 r.
O środki na uporządkowanie drzewostanu lasów niepaństwowych ubiegać się mogą osoby fizyczne, będące właścicielem lasu, który w wyniku nawałnicy, jaka przeszła w dniu 11 sierpnia br. przez nasz powiat, uległ całkowitemu zniszczeniu i po uprzątnięciu wiatrowałów
i wiatrołomów będzie wymagał prac odnowieniowych, polegających w szczególności na przygotowaniu gleby i ponownym wprowadzeniu roślinności leśnej.
Oznacza to, że właściciel lasu, który po nawałnicy wymaga jedynie wykonania poprawek, uzupełnień oraz dolesień luk i przerzedzeń, nie może ubiegać się dofinansowanie.
O tym, który las uległ całkowitemu zniszczeniu i wymaga odnowienia, decydować będzie protokół z oględzin terenowych szkód sporządzony przez pracowników nadleśnictw.
Pierwszym warunkiem otrzymania dofinansowania jest złożenie przez właściciela lasu zniszczonego przez nawałnicę oświadczenia, co do gotowości uporządkowania tego lasu w celu ukształtowania bezpieczeństwa publicznego.
Oświadczenie należy złożyć w terminie do 31 października 2017 r. w Starostwie Powiatowym w Tucholi, w Wydziale Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Zasobami Przyrody, pokój nr 1.
Druk oświadczenia można otrzymać w Starostwie Powiatowym w Tucholi, w Wydziale Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Zasobami Przyrody, pokój nr 1. lub pobrać na stronach internetowych: www.tucholski.pl i bippowiat.tuchola.pl
Po złożeniu oświadczenia co do gotowości uporządkowania lasu w celu ukształtowania bezpieczeństwa publicznego, starosta tucholski wyda decyzję zobowiązującą właściciela lasu do uporządkowania lasu w formie wykonania zrębów sanitarnych.
Starosta tucholski organizuje spotkanie z właścicielami lasów w celu omówienia postępowania przy ubieganiu się o środki z funduszu leśnego na uporządkowanie powierzchni leśnej zdewastowanej w wyniku nawałnicy „w ramach kształtowania bezpieczeństwa publicznego”:
1. Spotkanie w gminie Kęsowo odbędzie się w dniu 13 września br. (środa) o godz. 12°° (spotkanie w Domu Kultury)
2. Spotkanie w gminie Tuchola odbędzie się w dniu 14 września br. (czwartek)
o godz. 12°° (sala nr 203 Urzędu Miejskiego w Tucholi)
3. Spotkanie w gminie Gostycyn odbędzie się w dniu 14 września br. (czwartek)
o godz. 17°° (sala Borowiacki Wigor, ul. Słoneczna 4 )
4. Spotkanie w gminie Lubiewo odbędzie się w dniu 15 września br. (piątek ) o godz. 12°° (sala nr 18 w Urzędzie Gminy Lubiewo )
Telefon kontaktowy: 52 559 07 12.