Już w najbliższą sobotę (2.03) o godz. 16:00 w Tucholskim Ośrodku Kultury odbędzie się po raz pierwszy impreza „Wizard Games – dzień z kulturą fantasy”.
W programie:
16:00 – prelekcja pt. „Mitologia ziem słowiańskich Pomorza” (Marcin Drewek)
17:00 – otwarcie wystawy grafik autorstwa Kacpra Giłki
18:00 – prelekcja wraz z pokazem malowania ciała pt. „Wykorzystanie technik bodypainting w makijażu fantasy” (Maja Kurlandt-Oświecińska)
18:30 – prelekcja wraz z pokazem cosplay’u pt. „Czy wiesz czym jest cosplay?” (Iga Lewandowska)
Dodatkowo rozgrywki takich gier, jak: Munchkin, Neuroshima HEX, Fasolki, Talizman – Magia i miecz.
Opisy gier:
Munchkin: Gra karciana polegająca na pokonywaniu potworów i zbieraniu skarbów, aż jeden z graczy osiągnie 10. poziom i wygra rozgrywkę! Proste? Byłoby gdyby inni gracze nie rzucali kłód pod nogi. Gra pełna negatywnej interakcji, wywołująca salwy śmiechu przy stole. Pozycja obowiązkowa dla każdego fana Gier Karcianych.
Neuroshima HEX: Gra w klimacie post-apokalipsy, w której walczy się o terytorium i władzę! Zaprojektowana przez Michała Oracza i wydana w wielu krajach, zdobyła status legendarnej gry taktyczno-strategicznej. Jeśli chcesz stanąć do boju o pustkowia, to tytuł w sam raz dla Ciebie. Ale pamiętaj – kraina bez wody nie wybacza błędów, a tym bardziej braku pomyślunku.
Fasolki: Gra dla najmłodszych, którą kochają dorośli. Dlaczego? Ponieważ Fasolki, to gra wypełniona targowaniem się i szukaniem najlepszej możliwej inwestycji. Zasady są proste – polegają na sadzeniu i zbieraniu fasolki. Jednak jest jeden szkopuł – w jakim momencie zebrać plony, by uzyskać najlepszy zysk, a następnie sprzedać je tak, by ten zysk pomnożyć? Nie ma nic bardziej satysfakcjonującego, gdy masz dłoń pełną monet, a Twój przeciwnik zaledwie parę miedziaków. Zapraszamy do gry!
Talizman: Magia i Miecz: Gra pełna nawiązań do polskiej historii. Jedna z jej edycji była ilustrowana także przez naszych rodaków. Uznano ją za jedną z najpiękniej wydanych gier planszowych. Fabuła gry, to epicka przygoda, w której przemierza się nieznane krainy w celu odnalezienia starożytnej Korony Władzy. Kto ją posiada, wygrywa grę. Ale ostrożnie – inni gracze też chcą zwyciężyć, dlatego nie będą siedzieć z założonymi rękami.