10 marca br. w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Tucholi odbyło się uroczyste rozstrzygnięcie VIII Konkursu Ortograficznego pt. „O Pióro Burmistrza”. I miejsce i tytułową nagrodę, już po raz trzeci z rzędu, zdobyła Natalia Hoppe z kl. VI a Szkoły Podstawowej nr 3 w Tucholi.
Za takie osiągnięcie Natalia, oprócz pióra, otrzymała od Burmistrza Tadeusza Kowalskiego także specjalny zestaw: monografię Tucholi „Od pradziejów do współczesności” oraz grafikę przedstawiającą tucholski rynek.
II miejsce zajęła Amelia Pobóg-Lenartowicz z kl. IV a, Szkoły Podstawowej nr 1 w Tucholi, a III miejsce zdobyli ex aequo: Aleksandra Krenska z kl. VI Szkoły Podstawowej w Legbądzie, Alicja Urowska z kl. VI Szkoły Podstawowej nr 1 w Tucholi oraz Jakub Okrzyński z kl. VI b Szkoły Podstawowej nr 3 w Tucholi.
Nagrody wręczył laureatom Burmistrz Tucholi Tadeusz Kowalski i Dyrektor MBP w Tucholi Hanna Szramka.
„W dobie komputerów i internetu coraz trudniej, zwłaszcza wśród młodego pokolenia, o poprawne posługiwanie się językiem polskim, a szczególnie o poprawną pisownię ortograficzną. Dlatego niezmiernie cieszy mnie fakt, że wykazujecie się dbałością o nasz ojczysty język” – mówił do laureatów burmistrz Tucholi.
W konkursie ortograficznym wzięło udział 33 uczestników z klas IV - VI szkół podstawowych z gminy Tuchola.
Jury obradowało w składzie:
Hanna Szramka – przewodnicząca jury, autorka dyktanda, dyrektor MBP w Tucholi
Małgorzata Borkowska - nauczyciel polonista, SP nr 5 w Tucholi
Monika Słomińska - nauczyciel polonista, Gimnazjum nr 1 w Tucholi
Sylwia Kożuch - nauczyciel polonista, SP nr 3 w Tucholi
Halina Gut– nauczyciel polonista, SP nr 1 w Tucholi
Anna Kozłowska – sekretarz, starszy bibliotekarz MBP w Tucholi
Jury stwierdziło, iż najwięcej trudności w pisaniu uczestnikom konkursu sprawiły wyrazy :
Rzeczpospolita/Rzeczypospolita Polska, tempo, Rok św. Jana Pawła II, Uniwersytet Jagielloński, tajne Seminarium Duchowne, bieżącego, choroba Parkinsona, 10. – liczebnik porządkowy.
Komisja zachęca dzieci do rozwijania swoich umiejętności poprawnego pisania przez ćwiczenie reguł ortograficznych oraz częsty kontakt ze słowem pisanym.