Prawa pacjenta
Pacjencie, czy znasz swoje prawa?
Jeśli jesteś w sytuacji, w której zakład opieki zdrowotnej lub personel udzielający świadczeń zdrowotnych w placówkach publicznych lub prywatnych, naruszył swoje prawa – zgłoś się do Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
BIURO RZECZNIKA PRAW PACJENTA
al. Zjednoczenia 25
01-829 Warszawa
sekretariat@bpp.gov.pl
www.bpp.gov.pl
Bezpłatna Infolinia
czynna pn. – pt. w godz. 9.oo – 21.oo
800 190 590
z tel. komórkowych
(opłata wg stawek operatora)
22 833 08 85
22 635 59 96
Informacji na infolinii udzielają specjaliści
z zakresu ochrony zdrowia oraz prawnicy
al. Zjednoczenia 25
01-829 Warszawa
sekretariat@bpp.gov.pl
www.bpp.gov.pl
Bezpłatna Infolinia
czynna pn. – pt. w godz. 9.oo – 21.oo
800 190 590
z tel. komórkowych
(opłata wg stawek operatora)
22 833 08 85
22 635 59 96
Informacji na infolinii udzielają specjaliści
z zakresu ochrony zdrowia oraz prawnicy
Pamiętaj, że masz prawo do:
1. świadczeń zdrowotnych zgodnych z aktualną wiedzą medyczną,
2. informacji o swoim stanie zdrowia,
3. zachowania przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych tajemnicy informacji związanych z twoim leczeniem,
4. wyrażania zgody albo odmowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych,
5. poszanowania intymności i godności w szczególności w czasie udzielania ci świadczeń zdrowotnych,
6. dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych,
7. poszanowania życia prywatnego i rodzinnego,
8. opieki duszpasterskiej,
9. przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie,
10. zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza.
Więcej o prawach pacjenta na stronie: www.bpp.gov.pl
1. świadczeń zdrowotnych zgodnych z aktualną wiedzą medyczną,
2. informacji o swoim stanie zdrowia,
3. zachowania przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych tajemnicy informacji związanych z twoim leczeniem,
4. wyrażania zgody albo odmowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych,
5. poszanowania intymności i godności w szczególności w czasie udzielania ci świadczeń zdrowotnych,
6. dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych,
7. poszanowania życia prywatnego i rodzinnego,
8. opieki duszpasterskiej,
9. przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie,
10. zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza.
Więcej o prawach pacjenta na stronie: www.bpp.gov.pl
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Wypowiedz się na stronie Kontakt